pondelok 30. septembra 2013

Týžďeň siedmy+ týždeň ôsmy: Træt men lykkelig

30.9.2013

Tak na začiatok, veľmi sa ospravedlňujem za vynechanie minulotýždňového blogu. Nestíham. Nič. Mám kopu aktivít- chodím do školy, do jazykovky, na skauting, na tréningy. Popri tom sa snažím tráviť čo najviac času s rodinou, lebo sú super. Tak som proste musela minulý týždeň niečo vypustiť a zlizol si to blog. Ale ani fakt, že nestíham veľa vecí, čo by som rada stíhala a som strašne unavená nemení nič na tom, že som stále veľmi spokojná.

Od minulého pondelka do tohto utorka som namiesto školy chodila na kurz dánčiny do susedného mesta. Bolo to pokračovanie toho augustového kurzu. Bolo veľmi milé zase stretnúť všetkých tých skvelých ľudí a počuť, že nie som sama, čo sa má dobre. Nebolo to len sedenie nad knihami, robili sme kopu zaujímavejších vecí, napríklad varenie typických dánskych dobrôt. Ale mám pocit, že mi to dosť pomohlo aj po jazykovej stránke. Teraz ma čaká tá ťažšia časť- donútiť sa rozprávať.

Minulú stredu som sa dozvedela, že mám novú spolužiačku, výmennú študentku z Talianska. Je to celkom príjemné mať v triede niekoho, kto je v rovnakej situácii ako ja a chápe ma.

Minulý piatok som po jazykovke dobrovoľne išla do školy, lebo sme mali Fredagscafé, takú akciu, na ktorej si môžeš kúpiť pivo alebo nejaké breezery a proste len sedíš v škole a kecáš s kamarátmi. A keď je pekné počasie (čo minulý piatok bolo), hrá sa futbal. Každá trieda si postaví tím a ostatní spolužiaci ich odušu povzbudzujú. Aj keď moja trieda väčšinu zápasov prehrala, bolo to pekné popoludnie.

V sobotu sme boli na rodinnej oslave („sesternicine“ dvanástiny) na juhu Dánska. Začalo sa to dobre, celá rodina (vrátane babky a dedka) vyšla na školské futbalové ihrisko a hrali sme rundbold. No ale po návrate dovnútra sa moje nadšenie z oslavy zmenšilo. Obklopená pätnástimi Dánmi som celý večer sústredene počúvala ich rozhovory a snažila sa zachytiť čo najviac slov. A už dávnejšie som pri počúvaní dánskych rozhovorov prišla na to, že ma dosť baví počúvať intonáciu jednotlivých ľudí a na základe toho si utvárať názor nie len o tom, čo hovoria, ale aj o nich samotných. Takže v konečnom dôsledku som sa nenudila až tak, ako som očakávala.

V stredu sa zase začal školský stereotyp. Ráno vstanem, nachystám sa, sadnem na bicykel a idem do školy. Odsedím si pár hodín (väčšinou robím nejaké gramatické cvičenia na internete), potom príde angličtina, španielčina alebo matika, tak sa aktívne zapájam a potom si zase odsedím pár hodín. Mám ale pocit, že každým dňom rozumiem viac a viac. A ešte stále ma škola neprestala baviť.

V piatok som mala super brigádu. Na škole, kde je moja hostmama riaditeľkou, mali takzvané „gala“, čo je taká akcia, na ktorej sa študenti aj učitelia pekne oblečú, spolu sa v škole navečerajú a potom idú tancovať dánske tradičné tance. Potrebovali do kuchyne niekoho, kto by umýval a utieral riady, tak sme aj so sestrou išli. A okrem toho, že som si veľmi slušne privyrobila, potrénovala som aj dánčinu, lebo ani jedna z tých troch tiet kuchárok, čo tam sa nami boli poriadne nevedela po anglicky, tak na mňa celý večer pokrikovali niečo po dánsky.

A nedeľa bola super deň. Ale že ozaj. Bola som na mieste, ktoré nemôže žiadny správny návštevník Dánska vynechať- v Legolande. 



Legoland bol síce pôsobivý, ale ešte viac ako z horských dráh, vodných atrakcií, úžasných Lego sôch a zmenšených dánskych pamiatok postavených z Lega, som sa tešila zo svojej spoločnosti. Bola som s mojou českou Kačenou. Ona by bola super aj keby nebola Češka, ale fakt, že sa s ňou môžem rozprávať po slovensky ju posúva na stupnici obľúbenosti ešte o kúsok vyššie. No ale to, že mi rozumie má občas aj nevýhody, napríklad také, že o nej nemôžem napísať nič zlé, pre prípad, že by toto čítala :P Ešte aj počasie nám na náš výlet vyšlo, na toto ročné obdobie bolo až neobyčajne teplo a ani len nespŕchlo, čo bolo naozaj veľké šťastie. Takže nedeľa bola celkovo na jednotku s hviezdičkou (alebo na 12, ak známkujeme po dánsky :D).

Už pred pár týždňami som prišla na to, prečo mi tu ten čas tak strašne rýchlo beží. Nie je to len tým, že sa mám naozaj dobre, ale aj tým, že vždy mám v dostatočne blízkej budúcnosti niečo, na čo sa veľmi teším. Už mám za sebou takmer dva mesiace, ale mám pocit že som tu sotva päť týždňov. Ak to takto pôjde aj naďalej, ani sa nenazdám a budem si baliť kufre. Bŕŕŕŕŕ, ale na to teraz radšej ani nepomyslieť, veď mám pred sebou ešte deväť mesiacov, za ktoré zažijem kopu vecí. A ak budú aspoň spolovice také dobré ako prvé dva, tak sa naozaj mám na čo tešiť.

A keďže mi už klipkajú oči a frekvencia môjho zívania sa stále zvyšuje, nezostáva mi nič iné, len sa s Vami na dnes rozlúčiť a popriať Vám, aby ste do októbra vykročili tou správnou nohou. Majte sa super ;)

Hej hej,
Čeky






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára