piatok 30. augusta 2013

Týždeň štvrtý: Hurá do školy!

30.8.2013

Ďalší týždeň ubehol ako nič. Už som tu skoro mesiac a veľa sa toho od môjho príchodu zmenilo. Už sa začínam orientovať v meste, v kartách vyhrávam o niečo častejšie a doma sa deň čo deň cítim viac ako doma. A v neposlednom rade, zmenila som sa aj ja. Zatiaľ len máličko, niekto kto ma nepozná dostatočne dobre by si to ani nemusel všimnúť.

Tento pondelok sa moje prázdniny definitívne skončili a vystriedala ich škola. Ráno sme sa aj s Argentínčankou stretli v kancelárii u tety, ktorá sa stará o to, aby bol náš školský rok pre nás čo najlepší. Dala nám nejaké učebnice a predstavila nám našich mentorov (spolužiakov, ktorí dávajú pozor na to, aby sme sa cestou do triedy nestratili). Svoju úlohu splnili a nás čakal ďalší deň plný nových miest, ľudí a vecí.

Školský systém sa mi tu ozaj páči. Hodiny trvajú 90 minút, za deň mám tri alebo štyri. Obávala som sa, že to bude na nevydržanie, sedieť hodinu a pol a počúvať výklad, ktorému nerozumiem, ale ubieha mi to rýchlo (dokonca niekedy rýchlejšie ako niektoré hodiny u nás na Slovensku). Rozvrh je každý týždeň iný, takže to treba pozorne sledovať na nete. A učitelia pridávajú na internet domáce úlohy a články, ktoré chcú aby sme si prečítali. Majú aj super smartfónovú aplikáciu, ktorá ťa upozorní, keď ti odpadne hodina.

Na hodinách som dosť stratená, ale snažím sa prekladať si všetko, čo sa dá a potom si googlim slovenské alebo aspoň anglické texty, nech aspoň tuším, o čom učitelia rozprávajú. A keď rozprávajú príliš dlho a začína hroziť, že zaspím, tak si proste nájdem nejakú inú prácu. Veľa sa hrávam hry na učenie dánčiny (farby, čísla, zvieratká,... :D). Ale aspoň matika mi ide. Paradoxne, ja vysvetľujem spolusediacej, čo má robiť.

Včera sme boli v škole, kde robí moja mama na „summer party“ pre zamestnancov a ich rodiny. Dáni majú taký zvyk, že vždy keď sa stretne veľa ľudí na nejakej akcii, spievajú. Tak nám rozdali texty a začalo sa spievať. Najprv som sa snažila rozoznávať slová a sledovať text, ale po chvíli sa nám stretli pohľady s otcom a obaja naraz sme vybuchli do smiechu a nie a nie prestať. Tak po mne ľudia tak zvláštne pozerali. A za večer som asi tisíckrát odpovedala áno na otázku, či sa mi páči v Dánsku.

Tak, to je na dnes odo mňa všetko, máme dnes v meste stredoveký festival, tak tam ideme spolu s ostatnými cudzincami. Prajem pekný týždeň a všetkým školopovinným Slovákom čo najlepší začiatok školského roka.

Hej hej,

Čeky

2 komentáre:

  1. neskutočne dobre sa to číta.. nielen na matiku ale aj na slovencinu.. (: to len tak BTW :D maj sa dobre :D

    OdpovedaťOdstrániť